Akdeniz diyeti kanser riskini yüzde 22 azaltıyor
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Kanser

Akdeniz diyeti kanser riskini yüzde 22 azaltıyor

Birden fazla tip Akdeniz diyeti olduğunu belirten uzmanlar sadece geleneksel Akdeniz diyetinin kanser riskini bu oranda azalttığına dikkat çekti. Buna göre kırmızı et ve süt ürünlerinden kaçınmak, kırmızı şarabı da dikkatli tüketmek gerekiyor.


 DİĞER HABERLER

  SAĞLIK - EN ÇOK OKUNAN HABERLER

NTV-MSNBC
Güncelleme: 16:24 TSİ 16 Temmuz 2008 Çarşamba

İSTANBUL - The Independent gazetesinin haberine göre, the British Journal of Cancer da yayımlanan bir araştırma sebze ve meyve yönünden zengin, et ve süt ürünleri yönünden fakir olan Akdeniz diyetinin kansere karşı yüzde 22 oranında koruduğunu ortaya çıkardı.
Haberin devamı

8 yıl boyunca 26 bin Yunan erkek ve kadının katıldığı araştırmayı yürüten Harvard Üniversitesi profesörü Dimitrios Trichopoulos sadece birkaç Akdeniz tipi ürün tüketmenin kanser riskini azaltmada tek başına yeterli olmadığını, yüzde 22’lere varan korunmanın ancak geleneksel Akdeniz tipi bir diyeti benimsemekle mümkün olacağını açıkladı.
Buna göre;

FAZLA TÜKETİLMESİ GEREKENLER:
Sebze, meyve, tahıl (mercimek, bezelye, fasulye), mısır gevreği, tam tahıllı ekmek, zeytinyağı, balık

DİKKATLİ TÜKETİLMESİ GEREKEN:
Kırmızı şarap

KAÇINILMASI GEREKENLER:
Kırmızı et ve süt ürünleri

 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

ugurc  - İstanbul
09 Temmuz 2008, Çarşamba 16:29  
kesin öyledir. Peki bu diyette tüketilen sebze ve meyve doğal değilde hormonlu ise sonuc nasıl oluyor diye de araştırmışlar mı?

ugurc  - İstanbul
09 Temmuz 2008, Çarşamba 16:29  
kesin öyledir. Peki bu diyette tüketilen sebze ve meyve doğal değilde hormonlu ise sonuc nasıl oluyor diye de araştırmışlar mı?

Bütün Görüşleri Oku

Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları