İsveçin başkenti Stockholmdeki Karolinska Enstitüsünden Dr. Agneta Akesson ve arkadaşları, 1997de kaydettikleri menopoz sonrasındaki 24 bin 444 kadın üzerinde yaşam ve beslenme biçimlerini değerlendiren bir araştırma yaptı. 1997de, bu kadınların hiçbirinde kalp hastalığı, şeker ya da kanser gibi hastalıkların olmadığı bildirildi.
Araştırmacılar, 4 ana beslenme biçimi belirlediler: Sağlıklı (sebze, meyve, baklagiller), Batı/İsveç (kırmızı et, işlenmiş et ürünleri, kümes hayvanları, pirinç, makarna, yumurta, kızarmış patates, balık), Alkol (şarap, bira, likör ve kuruyemiş), Tatlı (kurabiye tarzı pişirilmiş tatlı ürünler, şeker, çikolata, reçel, dondurma). Ayrıca, deneklerin ailelerinin kalp hastalığı geçmişi, eğitim düzeyi, fiziksel aktiviteleri ve vücut kitleleri saptandı. Yaklaşık 6 yılın ardından bu kadınların 308inde kalp krizi meydana geldi.
Uzmanlar, sağlıklı beslenen (sebze, meyve, tahıl ürünleri, balık ve baklagillerden yana zengin beslenme) ve günde 5 gram ya da daha az alkol alan kadınlarda, daha az sağlıklı beslenenlere göre, ilk kalp krizi riskinin yüzde 57 oranında azaldığını belirlediler.
 |
|
Sağlıklı beslenmenin yanısıra sigara içmeme, fiziksel olarak etkin olma ve aşırı kilodan kaçınma gibi yaşam biçimleri de eklendiğinde, kalp krizinden kaçınma oranının yüzde 92ye dek yükseldiğini kaydettiler.
Akesson ve arkadaşları, araştırma sonuçlarına göre beslenme, yaşam biçimi ve sağlıklı beden kitle endeksine sahip olmanın, kalp krizi riskini 4te 3ten daha fazla düşürebildiğini bildirdiler.