Yağ, C vitamininin antioksidanlığını yok ediyor
Web NTVMSNBC   
NTVMSNBC'yi açılış sayfam yap
Sağlık
Bayındır Hastaneleri Köşesi
Beslenme
Kalp-Damar Hast.
Genetik
Cinsellik
Stres
Kanser
AIDS
Sigara
Erkek Sağlığı
Kadın Sağlığı
Çocuk-Bebek Sağ.
Diğer Hastalıklar
Kuş Gribi haberleri
Video
Foto Galeri
Türkiye
Dünya
Ekonomi
Spor
Teknoloji
Sağlık
Kültür Sanat
Yaşam
Hava Yol
Yeşil Ekran
Eğitim
Moda
Otomobil
Doğuş Yayın Grubu
NTV
CNBC-e
e2
NTVSPOR.NET
NBA TV
NTV Radyo
Eksen 96.2
Radio N101
NTV Yayınları
N. Geographic
 
NTVMSNBC Anasayfa » Sağlık » Beslenme

Yağ, C vitamininin antioksidanlığını yok ediyor

Yağın, C vitamininin kanseri önleyen özelliklerini midede etkisiz hale getirebileceği ortaya çıktı.

 DİĞER HABERLER

  SAĞLIK - EN ÇOK OKUNAN HABERLER
AA
Güncelleme: 14:56 TSİ 13 Nisan 2007 Cuma

ANKARA - İngiliz araştırmacılar, C vitamininin, besinler ve salyanın mide asidiyle karışmasıyla ortaya çıkan, kansere yol açan potansiyel bileşikleri ortadan kaldırdığını, ancak bu karışıma yağ eklendiğinde, vitaminin tehlikeli bileşikleri güvenli hale getirme özelliğinin geçersiz kaldığını bildirdi.
Haberin devamı

Glasgow Üniversitesinde görevli bilim adamlarının laboratuvar ortamında yaptığı araştırmanın sonuçlarının, belli başlı mide kanserleriyle beslenme biçimi arasındaki bağlantıları göstereceği belirtildi.

Bilim adamları, tükürükte bulunan ve nitrattan gelen nitröz asidi tuzunun mide kanserini tetikleyebileceğinin sanıldığını kaydetti. Uzmanlar, nitröz asidi tuzunun, midenin asitli ortamına girdiğinde, midedeki diğer kimyasalları kansere yol açan etkenler haline getirebileceğine dikkati çekti.

C vitamini gibi antioksidanların ise bu oluşumu engellediği, ancak yağın devreye girmesiyle bu özelliğini yitirdiği belirtildi.

 

Bu habere oy ver
Düşük
1 Puan 2 Puan 3 Puan 4 Puan 5 Puan 6 Puan 7 Puan 8 Puan 9 Puan 10 Puan
Yüksek
     •  En çok puan alan haberler

Yazdır Gönder Görüş yaz/ oku

emine  - İzmir
03 Mayıs 2007, Perşembe 18:29  
günümüzde o kadar çok oksidan madde tüketiyoruz ki, bu ve buna benzer tüm bilgilere ihtiyacımız var. yag tüketiminin hizla arttigi bu günlerde bu bilgi gercekten cok degerli. yagın bir zararını daha ögrenmis olmakla beraber dengeli beslenmeye biraz daha caba göstermek gerektigine inanıyorum.

selin  - İstanbul
09 Nisan 2007, Pazartesi 14:36  
Çok ilgimi çekti.Makalenin orijinalini de okumak gerekiyor galiba.Çünkü hangi tür yağ olduğu belirtilmemiş.Bu arada katı yağların herzaman için zararlı olduğunu yazmama gerek var mı,bilmiyorum.Biyokimya araştırmacısı olarak; şimdiye kadar öğrendiklerim bu teorinin tam zıttı idi..Hatta E vitaminin tüketinimde C vitaminin de yer almasının her zaman tercih edilir olduğu yönünde fazlaca bilgiler mevcut.C vitamini ile sıvı yağlarda ve kuruyemiş tohumlarında yüklüce bulunan E vitamini, birbirlerinin etkisini kuvvetlendirmekle kalmayıp,sinerjik yardımlaşmayla ve bazı enzimler aracılığı ile birbirlerini tekrar antioksidan nitelikte işlevsel hale getirirler.. Bir diğer konu; nitröz asitin kanserojen etkisi olduğu herzaman bilinen bir gerçek..Konuyla ilgisi olmasa bile yazmak zorunda hissettim;ıspanak yemeğini yaptıktan sonra en fazla 1 gün içerisinde tüketmeye dikkat edilmesi gerekiyor..Çünkü bu süreden daha uzun tutulduğunda içerisinde nitröz asiti oluşuyor..

Bütün Görüşleri Oku

Ana Sayfa | Türkiye | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür Sanat | Doğal Hayat | Eğitim | Moda
Spor | Hava Yol | İletişim | Yardım | İzleyici Görüşleri | Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları