İSTANBUL - Özellikle yaşlılar arasında sıkça rastlanan Alzheimer hastalığıyla mücadele alanında yeni formüller geliştirilirken, tıp dünyası ucuz ve kolay bir yöntemin peşinde. Amerikan Tıp Dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, haftada 3 defadan fazla meyve ve sebze suyu tüketenler hastalığa daha nadir yakalanıyor.
Amerikan Tıp Dergisinde yayımlanan bir araştırma, haftada 3 seferden fazla meyve veya sebze suyu tüketmenin, Alzheimer hastalığının oluşumunu önlediğini ortaya koydu. Çalışma kapsamında, 10 yıla yakın bir süre yaklaşık 2 bin kişinin yeme ve içme alışkanlıklarını gözlemleyen araştırmacılara göre, haftada bir seferden fazla meyve suyu içenlerde Alzheimer gelişme riski azalıyor.
Araştırmacılar, haftada 3 seferden daha fazla meyve veya sebze suyu tüketenlerde, haftada bir seferden az tüketenlere kıyasla, hastalığın gelişme riskinin yüzde 76 azaldığını saptadı. Uzmanlar, burada temel etkenin meyvelerde ve bazı sebzelerde bol miktarda bulunan polifenol maddesi olduğunu düşünüyor. Bu madde, beyne kan akışını kolaylaştırıyor. Bu da büyük olasılıkla beyinde oluşan hasara etki ediyor.
Uzmanlar, hangi meyve ya da sebze suyunun daha fazla etkisi olduğuna ilişkin ise araştırmaların devam ettiğini belirtiyor.
| DİĞER HABERLER İÇİN TIKLAYINIZ |
 |
| |