Home page
Haber Menüsü


İçtiklerimiz de şişmanlatıyor
ABD’de yapılan bir araştırma, insanları yedikleri kadar, içtiklerinin de şişmanlattığını ortaya çıkardı.
New York
AA
    16 Aralık 2003 —  Dr. Barry Popkin, “içeceklerin, katı yiyeceklerin aksine insanı tok tutmadığını, dolayısıyla insanların bunları daha fazla tüketme eğiliminde olduklarını” söyledi.  

   
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Kuzey Carolina üniversitesi tıp fakültesi tarafından yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, Amerikalılar, 1977 yılına oranla, içtikleri kolalı içeceklerdeki tatlandırıcılar nedeniyle günde 83 fazla kalori alıyorlar. Uzmanlar, günde fazladan 10 kalori alanların yılda yaklaşık yarım kilo şişmanlayacağını belirtiyor. Buna göre, günde fazladan 83 kalori alanların her yıl 3.6 kilo alacakları bildirildi.
       Yetkililer, “kalori veren tatlandırıcılar” adını verdikleri maddeler arasında şeker, yüksek früktozlu mısır şurubu, maltoz ve dekstroz gibi ürünlerin bulunduğunu belirtiyorlar.
       Araştırma hakkında açıklamada bulunan doktor Barry Popkin, “Ne kadar fazla kolalı içecek içersek o kadar fazla şişmanlarız” diye konuştu. Dr. Popkin, “içeceklerin, katı yiyeceklerin aksine insanı tok tutmadığını, dolayısıyla insanların bunları daha fazla tüketme eğiliminde olduklarını” da sözlerine ekledi.
       New York Üniversitesi Tıp Merkezi beslenme uzmanı Samantha Heller de, “kolalı içecek tüketenlerin kilo aldıklarını ancak tartıya çıktıklarında ya da pantolonlarının içine sığmadıkları zaman fark ettiklerini” kaydetti.


       
EN ÇOK GENÇLER TÜKETİYOR
       Bu arada, kolalı içecekleri en fazla 10-30 yaş grubundaki gençlerin tükettikleri belirlendi. Uzmanlar, “bu yaş grubundakilerin, kemik yoğunluğunu artıracak süt ve benzeri besleyici gıdalara ihtiyaçları bulunduğunu, en az ihtiyaçları olan şeyin ise şeker olduğunu” vurguladılar.
       Kolalı içeceklerden sonra en fazla şeker içeren maddeler arasında tatlılar ve jöleler bulunuyor.
       İçeceklerle ilgili araştırmanın sonuçları “Obezite Araştırmaları Dergisi”nde yayınlandı.
       
 
       
    TOP5 Tütsü ağız kanserine yol açıyor  
     
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları