|
Kaliforniya, Almedada faaliyet gösteren Esc Entertainment şirketinin göresl efektler yöneticisi George Borshukov, filmin 15 Mayıs tarihinde gösterime girmesiyle, izleyicilerin bugüne kadar yapılmış en gerçekçi bilgisayar ürünü yüzleri göreceklerini söylüyor. Esc Entertainment şirketi çalışnaları son üç yıllarını Matrixin yıldızları Keanu Reeves, Carrie-Anne Moss ve Hugo Weavingin yüz ifadelerini bilgisayar ortamına geçirmek için harcamışlar. 10 BİNİN ÜZERİNDE YÜZ İFADESİ İnanılabilir bir sentetik yüz yaratabilmek, bilgisayar grafiklerinin en zorlandığı iştir. Çünkü insanlar doğumlarından itibaren 10 binin üzerinde yüz ifadesini gerçekleştirmeyi ve anlamayı öğrenirler. Bunların büyük çoğunluğu standart bilgisayar simülasyonlarında tam olarak taklit edilemez diyen Borshukov, bu yüzden aktörlerin yüzlerinin foto - realistik kopyalarını tam olarak çıkarabilmek için yeni bir teknoloji geliştirmek zorunda kaldıklarını söylüyor. |
||||
Esc, Matrixteki yıldızların yüz ifadelerini bilgisayar teknikleri kullanarak dijital ortamda canlandırmak için Universal Capture adı verdikleri yeni bir yüz görüntüleme tekniği geliştirdi. Yeni geliştirilen sistem, alışılagelmiş yüz algılama sistemlerinin aksine yüz üzerindeki bazı noktaları takip etmek yerine, yüzün tamamını beş farklı açıdan kayedediyor. Kayıt için kullanılan yüksek çözünürlüklü Sony CineAlta dijital kameraları yüzü satır satır kaydederek anlık değişiklikleri ve siyah noktalar ve çıkıntılar gibi yüzdeki ufak kusurları bile algılıyor. Beş farklı açıdan çekilen dijital görüntüler saniyede 1 gigabayt hızla bilgisayar ortamına aktarılıyor ve burada üst üste eklenerek ortaya üç boyutlu bir görüntü çıkıyor. | ||||
| Bu görüntülerin üzerine daha sonra sanal deri ve sentetik saç ekleniyor. Ortaya çıkan sonuç ise oldukça etkileyici. Yeni Matrixde de kötü adamı oynayan Ajan Smith (Hugo Weaving) ile filmin kahramanı Neo (Keanu Reeves) arasındaki bir dövüş sahnesinde Ajan Smithi bilgisayar ortamında yaratılmış yüz adet kopyası ile birlikte izliyoruz. Bu kopyalar arasında gerçek görüntüyü bulmak ise imkansız. SYDNEYDE ÇEKİLDİ Matrix için geliştirilen üç boyutlu görüntüler, Avustralya Sidneydeki Fox Stüdyolarında kurulan uiversal capture labarotuvarında Sony CineAlta kameralarla yapılan çekimler sonrasında ortaya çıkarılmış. Borshukov ürettikleri teknolojiye olan inancını şu sözlerle özetliyor: Filmdeki yüzlerinin bir kısmı yüzde yüz bilgisayar üretimi. Bu yüzleri kaç izleyicinin ayırt edebileceğini merak ediyorum. Filmi seyrederken buna da dikkat ederlerse izleyici için de ilginç bir psikolojik deney olacaktır. Ama söylemeliyim ki işleri hiç de kolay değil. |
|||
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler | Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları |
|||||||||||||||||