Home page
Haber Menüsü


Filmden...
İzle-eleştir: Mulholland Çıkmazı
Mulholland Çıkmazı’na girdik ama çıkamadık diyenler için...
Serdar Sabri Özkubulay
    9 Nisan—  Dahi yönetmen David Lynch İkiz Tepeler ve Kayıp Otoban filmlerinde kullandığı yöntemleri tekrarlayarak suçlu psikolojisi üzerine bir film daha yapmış. Lynch filmlerinde bir suç ve suçlu seçiyor, suçlunun bilinçaltı konservesini açıyor ve izleyiciye pişirmeden yedirmeye çalışıyor. Yersiniz yemezsiniz o size kalmış ama midesi almayanlar için ben biraz ısıtmaya çalışayım.  

   
 
       
    MSNBC News Mulholland Çıkmazı
 
NTVMSNBC Reklam  
 

  Filmde 2 ayrı bölüm var. Uzun olan ilk bölümde, “Suçluyum ama neden?” diyen kahramanın kendini aklama suçunu saklama çabasını anlatan, yaklaşan feci son öncesi gördüğü halüsinasyonlar, son bölümdeyse TV için çekilip sonradan filme dönüştürüldüğü için alelacele kotarılmış gibi duran dünyevi gerçekler kurgulanmış.
       
       Filmi anlamak için kullanacağımız anahtar olan son bölümden başlayalım;
       Kuzey Amerika’nın taşrası Kanada’dan oyuncu olmak için geldiği Hollywood’da pek dikiş tutturamamıştır Lynch’in anti-kahraman kızı. Kendine pek güveni olmadığından karşı cinsle değil, filmlerde gördüğü güzel Amerikan kadınlarından biriyle (Camilla) lezbiyen bir ilişkisi vardır. Amerika’nın kadınlarına güven olmayacağı gibi yönetmenlerine de güven olmaz; oyuncu seçimine katıldığı filmin yönetmeni Camilla’ya göz koyunca, hem rolden olur hem sevgiliden. Camilla ve yönetmen sevgilisi mutlu beraberliklerini açıkladıkları gece çileden çıkar, gider bir kiralık katille anlaşır ve Camilla’yı hayatının baharında Lynch cennetine yardımcı kahraman olarak yollar.
       
       Lynch filmi anlaşılmaz kılmak için ikinci bölümden topladığı imgeleri sembolleri filmin başından itibaren saçmış. Aslında bu kız kendi bilinçaltında yarattığı dünyada mükemmel bir insan olduğu gibi mükemmel bir oyuncudur da. Dikkatli izleyici Betty kahramının kurmaca bir pembe dizi kişiliği olduğunu farkedebilir ikinci bölüm başlamadan önce. Evinde bulduğu yabancıyı koruyup kollamak, mağdurenin kaybettiği hafızasının peşinde dedektiflik yapmak boynunun borcudur. Onun talip olduğu rol bir başkasına veriliyorsa, işin altında ya mafya vardır ya bir takım karanlık güçler. Her rüya er geç biter mavi anahtar sehpaya geldiğinde Betty rüyası da bitmiştir, Camilla ölmüştür. Seyirciye ultimatom gönderme görevini üstlenen Kovboy rüyayı bitirir, kabusu başlatır
       
       Filmin başında yazılar bitmeden önce gördüğümüz flu görüntüler, kızın intiharından önce mastürbasyon yaparken gördüğü duvardaki taşların bulanık lekeleridir. Lynch filmin başıyla sonunu üst üste getirip zımbalamış, dağıtım için kargoya vermiş.
       (Ultimatom: Kovboyun yönetmene tekrarlattığı cümleyi kaçınız hatırladı?).
       
       
       
       
       
 
 
  NTVMSNBC KULLANICILARININ TOP 10'u  
 

Bu haberi diğer okuyucularımıza tavsiye eder misiniz?
hayır   1  -   2  -   3  -   4  -   5  -  6  -  7  kesinlikle

 
   
 
 
NTVMSNBC   NTVMSNBC 'ye iyi erisim için
Microsoft Internet Explorer
Windows Media Player   kullanın
 
   
  Ana Sayfa | Güncel | Dünya | Ekonomi | Sağlık | Yaşam | Teknoloji | Kültür & Sanat | Spor | Hava Durumu | Haber Özetleri | Arama | NTVMSNBC Hakkında | Yardım | Spor Yardım | Tüm Haberler |
Araçlar | NTVMSNBC Reklam Seçenekleri | Hukuki Şartlar & Gizlilik Hakları